Spring SuperBlog 2022 · Uncategorized

Spune-mi ce mananci, ca sa iti spun cum te simti

Hrana pe care o consumam zi de zi este importanta pentru noi, din mai multe motive: ne ofera energie, ne asigura vitaminele si mineralele fara de care nu am putea trai si – haideti sa fim sinceri – de multe ori, ne ofera bucurie.

Multi ani, nu am dat importanta cu adevarat mancarii pe care o consum. Am inceput sa devin interesata de ea cand mi-am dorit prima data sa pierd in greutate, insa eram mai atenta la cantitate decat la calitate. Este o greseala pe care o fac multe persoane care vor sa slabeasca.

In urma cu aproape doi ani, am luat o decizie simpla si intuitiva: sa fiu mai atenta la ce mananc, sa am un stil de viata mai sanatos si sa nu ma mai concentrez atat de mult pe a fi slaba, ci pe a avea un organism care functioneaza corect.

Spune-mi ce mananci, ca sa iti spun cum te simti

Am inceput cu schimbarile care erau cele mai evidente si mai la indemana: am renuntat la prajeli, la junk food si la painea alba. La inceput, nu de tot, pentru ca ideea de a avea restrictii alimentare ma facea sa intru in modul “gurmanda”.

Insa am refuzat ca aceste tipuri de alimente sa mai faca parte din hrana mea de zi cu zi. Gust, daca imi e pofta, insa de cele mai multe ori aleg sa nu o fac.

Ulterior, am inceput sa fiu atenta la felul in care ma simt dupa ce mananc un anumit tip de mancare. Iar urmatorul pas a fost sa exclud din dieta mea acele alimente de la care nu ma simt bine.

Spre exemplu, am observat ca dupa ce mananc lactate am o stare de disconfort abdominal, care imi ingreuneaza desfasurarea task-urilor pe care le am de facut in urmatoarele trei sau patru ore. Asadar, am cautat si degustat mai multe tipuri de lactate vegetale, orecum lapte de ovaz, iaurt de cocos ori Tofu. Treptat, am eliminat lactatele din dieta mea, in proportie de 95%.

Un alt lucru pe care l-am observat a fost ca dupa ce mananc o masa bazata pe carne, ma ia o stare de somnolenta. Nivelul meu de energie e la pamant, nu am chef sa fac nimic si ma simt molesita. Asadar, am redus considerabil consumul de carne, la doua, maxim trei mese pe luna.

In plus, o astfel de decizie, de a reduce mult consumul de carne si lactate, desi nu este o decizie radicala, ajuta planeta considerabil. Cum o ajuta? Este simplu: atunci cand un magazin isi reface stocul, el in reface pe baza a ce a vandut in ultima luna. Daca a vandut mai putina carne si mai putine lactate, va comanda un stoc mai mic, deci mai putine animale vor fi sacrificate.

Iar de fiecare data cand o persoana alege sa bea un pahar cu lapte vegetal, in loc de laptele clasic de vaca, face un pas pentru a diminua efectul de sera, una dintre cele mai importante probleme ecologice globale.

In plus, alimentele vegane sunt absolut delicioase si satioase, daca stii ce sa alegi.

Urmatorul pas pentru a avea mai mult grija de mine a fost sa reduc din alimentatie zaharul si glutenul.

Cu zaharul s-a intamplat ceva interesant: in momentul in care am inceput sa mananc mai echilibrat si sa consum mai multe fructe si legume, nevoia mea de dulce a scazut considerabil.

Asadar, decizia mea de a inlocui o mare parte din zaharul consumat cu substituente naturale a fost una simpla.

Cat despre gluten, am observat ca atunci cand consum alimente bogate in gluten, nu am acea stare de bine pe care as fi avut-o daca as fi mancat legume sau proteine vegetale. Astfel, am inceput sa adaug in dieta mea si alimente fara gluten.

De cand am adoptat acest stil de viata, am renuntat la ideea de a pierde in greutate, insa mancatul sanatos a avut efectul de a ma duce, incet dar sigur, catre greutatea mea ideala. Astfel, dupa aproape doi ani in care renuntat la alimentele care imi fac rau, am slabit 12 kilograme.

Deci, tu nu mananci carne, lapte, oua, iaurt, zahar, gluten… atunci, ce mananci?

Mananc multe legume, cum ar fi: rosii, castraveti, salata verde, avocado, conopida, brocoli si produse vegetale care contin proteine, spre exemplu linte, fasole, mazare, ciuperci, tofu, hummus, spanac si altele.

Uneori gatesc retete vegetariene sau vegane complexe, alteori aleg variante mai simple, cum ar fi legume trase la tigaie sau salate; important pentru mine este sa consum alimente de calitate, care imi dau o stare de bine.

Atunci cand am pofta sa mananc o tartina cu avocado, aleg paine fara gluten, paine neagra ori de secara. Faina alba nu ma ajuta sa am o stare buna, deci o evit.

Atunci cand am pofta de ceva dulce si vreau sa fac o prajitura, aleg sa o indulcesc cu sirop de artar sau sirop de agave. Daca reteta nu permite totusi sa inlocuiesc zaharul, aleg un zahar brun si pun o cantitate mai mica decat scrie in reteta. Sau, de multe ori, aleg biscuiti fara gluten si cu putin zahar, ori mixuri pentru prajituri Orgran, care sunt vegane si fara gluten.

Orgran te ajuta sa faci alegeri sanatoase si gustoase

Orgran, brand distribuit in Romania de catre Next Step Investments, ofera o gama variata de  alimente naturale, fara gluten sau alergeni. Este un brand recunoscut in intreaga lume, dedicat persoanelor care suferă de boala celiacă sau de diverse alergii alimentare, persoanelor vegane si celor care sunt preocupate de dieta lor.

Ce categorii de alimente comercializeaza:

  • Biscuiti vegani, fara gluten si fara alergeni
  • Produse pentru micul dejun
  • Mixuri pentru prajituri
  • Faina fara gluten
  • Paine uscata
  • Paste fara gluten

Toate produsele Orgran sunt lipsite de gluten, grau, oua, lactate, drojdie, nuci. Sunt produse vegane, sanatoase si delicioase.

Orgran

Spune-mi ce mananci, ca sa iti spun cum te simti

Ceea ce mananci se reflecta direct in felul in care te simti acum si in viitor. Mancarurile grele, care fac rau organismului, dau reactii imediate, cum ar fi balonare, stare de preaplin, indigestie, constipatie, moleseala, apatie, dar si pe termen lung: sindromul colonului iritabil, colesterol crescut, obezitate, diabet, boli de inima.

Era o vreme cand aveam impresia ca veganii mananca doar rosii si castraveti, iar prin urmare, le e mereu foame. Cand am fost cu adevarat interesata de acest subiect si am inceput sa ma documentez despre proprietatile anumitor legume si fructe, am gasit o varietate incredibila de retete minunate, extrem de gustoase si satioase.

Daca inca nu esti convins ca ceea ce mananci se reflecta in felul cum te simti, propun sa faci un test: alege un stil de viata cu mai putine proteine animale, fara zahar procesat si mai putin gluten. Dupa sapte zile, trage linie si vezi cum te-ai simtit. Nu trebuie sa imi spui mie, doar fii sincer fata de tine.

Te-ai intrebat vreodata de ce foarte multi oameni regreta ca au mancat feluri de mancare nesanatoase, imediat dupa masa ori la cateva ore dupa aceea, insa nimeni niciodata nu a spus ca regreta sa fi mancat sanatos?

Mancarea sanatoasa nu este responsabila de regrete; doar de energie si de o stare de spirit minunata.

Foarte pe scurt:

  • Ceea ce mananci se reflecta direct, pe termen scurt si pe termen lung, in felul in care te simti.
  • Alegerile sanatoase iti ofera energie si te ajuta sa ramai sanatos.
  • Daca ai intoleranta la gluten sau pur si simplu nu iti place cum te face sa te simti, trebuie sa incerci produsele Orgran: vegane, gluten free, delicioase.
  • Prin diminuarea cosumului de lactate scade efectul de sera, atat de daunator pentru planeta.
  • Uneori poti fi tentat sa crezi ca zaharul iti ofera energie, insa adevarul este ca doar te prinde intr-un cerc vicios.
  • Nu uita:

“Ai grija de corpul tau, pentru ca este singurul loc unde va trebui sa traiesti.”

Jim Rohn

Articol scris pentru Spring SuperBlog 2022

Advertisement

One thought on “Spune-mi ce mananci, ca sa iti spun cum te simti

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s